12.03.2020
Тема. Практична робота №6
"Порівняння будови головного мозку хребетних тварин"
1. Відкрийте ваші практичні зошити на ст. 26. Прочитайте тему, мету та теоретичні відомості.
2.Відкрийте підручник на ст. 157 мал 220. Ознайомтеся зі схемами головного мозку хребетних тварин.
3.Перегляньте презентацію по даній темі
4. В практичних зошитах на ст.27 прочитайте хід роботи і підпишіть малюнок.
5.Зробіть висновок і запишіть в зошит.
17.03.2020
Тема.Органи чуття тварин
Органи чуттів - це анатомічні системи , які завдяки своїм рецепторам сприймають інформацію із зовнішнього середовища.
1.Перегляньте презентацію
та відео до презентації
Запишіть в зошиті терміни та їх визначення таксис, рефлекс, бічна лінія.
2.Параграф 37 підручника, прочитайте. дайте відповідь на запитання:
-Які особливості будови органа слуху у різних груп хребетних тварин?
-Як поділяють рецептори за типом подразнення?
3. Подивіться відео
запишіть в яких кольорах бачать світ хребетні тварини!!!
4. Перевіримо ваші знання
Пограємо?
Відгадайте як спілкуються тварини
Чекаю вас на онлайн зв'язку!!!
Виконуємо тести за посиланням у вайбер - групі.
19.03.2020
Тема. Регуляція процесів життєдіяльності в організмі тварин.
Усі процеси, що відбуваються в організмі тварини, узгоджені один з одним. На будь-який подразник, який надходить як з навколишнього середовища, так і від різних органів і тканин, організм реагує як єдине ціле. Це дає йому змогу швидко пристосовуватися до умов, що постійно змінюються. Таке об’єднання всіх систем органів в єдиний організм досягається двома механізмами регуляції функцій - нервовим і гуморальним.
1.Прочитайте параграф 38, підручника.
Вивчіть визначення що таке нервова та гуморальна регуляція!
2. Перегляньте презентація за посиланням
3. Запишіть в зошитах порівняльну характеристику регуляцій.
Знайдіть в підручнику визначення про гормони. Дайте відповідь на запитання:
- Що спільного та відмінного в походженні та функціях гормонів і нейрогормонів?
5. В підручнику на ст.166 розгляньте малюнок 231, розшукайте гіпофіз. Скажіть, де він розташований і яка його функція.
6. Перегляньте відео
Зробіть підсумок.
7. Чекаю вас на онлайні- зв'язку в програмі Zoom.
8. У вайбер- групі переходимо за посиланням проходимо тест.
31.03.2020
Тема. Розмноження тварин. Розвиток тварин
Розмноження – здатність живих організмів відтворювати собі подібних, залишати після себе нащадків.
Завдяки розмноженню забезпечується безперервність поколінь організмів, батьківські форми передають нащадкам певну спадкову інформацію.
Знайомство з формами розмноження тварин в природі:
1. Нестатеве розмноження –розмноження за допомогою нестатевих клітин, характерно для одноклітинних тварин найпростіших, кишковопорожнинних.
2. Статеве розмноження
Перегляньте відео - презентацію
У відео подані всі терміни які ви мали б знати
Розвиток тварин
Приємного перегляду і запам'ятовування!!!
По даних відео презентаціях будуть тести в Classtime!
02.04.2020
Тема.Періоди та тривалість життя тварин
Життя – це не миттєвість існування тієї чи іншої істоти, це минуле, сучасне і майбутнє в органічному поєднанні. Існує декілька гіпотез пояснення тривалості життя тварин, проте загальна теорія відсутня. Тривалість життя – видова генетично обумовлена ознака, але значною мірою вона залежить від екології. Найбільш поширені гіпотези обґрунтування тривалості життя такі:
1. Тривалість життя тварин прямо пропорційна тривалості їх періоду росту і розвитку.
2. Тривалість життя тварин знаходиться в тісному зв’язку з розмірами і масою їх тіла. Масивні тварини живуть довше, ніж дрібні. Так, тривалість життя мишей коротша, ніж кролів (гризуни), коней – ніж слонів (рослиноїдні).
3. Тривалість життя організмів має зворотну залежність їх плодючості. Чим вища плодючість тварин, тим менша тривалість їх життя.
4. Тривалість життя тварин пов’язана з ритмом і частотою дихання та серцебиття. Тварини, які мають високий ритм і частоту дихання та серцебиття, живуть недовго. У коней частота дихання і серцебиття майже вдвічі менші, ніж у великої рогатої худоби, а тривалість життя у них майже вдвічі більша.
5. Тривалість життя тварин залежить від типу харчування, наприклад, травоїдні живуть довше за хижаків. Хоча є багато винятків, наприклад, значна тривалість життя гадів, амфібій, і, навпаки, рослиноїдні гризуни недовго живуть.
§ 41. Повторити § 28-40. Підготуватися до контрольної роботи.
07.04.2020
Тема. Узагальнення, систематизація знань з теми
"Процеси життєдіяльності тварин".
09.04.2020
Тема. Поведінка тварин
Наука про поведінку тварин називається етологією. Її засновниками вважають Конрада Лоренца (1903-1989), Ніко-ласа Тінбергена (1907-1988) та Карла фон Фріша (1886-1982), які у 1973 році отримали Нобелівську премію з медицини й фізіології за відкриття, пов’язані зі створенням і встановленням моделей індивідуальної й групової поведінки тварин.
14.04.2020
Тема. Вроджена і набута поведінка тварин
Поведінка- це пристосувальні дії або система дій організму у відповідь на дію зовнішнього або внутрішнього середовища. Будь-яка поведінка — це складна комбінація інстинктивних і набутих елементів.
Завдання: Записати в зошит ст.189 біологічний словничок - терміни.
16.04.2020
Тема. Способи орієнтування тварин
Орієнтування тварин — це здатність тварин визначати своє положення у просторі та серед особин свого та інших видів; уміння вибрати певний напрямок руху.
Прочитати параграф 44. Письмово дати відповідь на запитання ст194. "Перевірте свої знання".
21.04.2020
Тема. Форми поведінки тварин.







Немає коментарів:
Дописати коментар