Сторінки

Біологія 9 клас

17.03.2020
Тема. Роль палеонтології, ембріології, морфології в обгрунтуванні теорії еволюції.
Працюй наполегливо, швидко, старанно.
Щоб кожна хвилина не втратилась марно.


У кожної історії є свій початок, навіть в історії  Всесвіту. 

Теорій про виникнення життя на Землі  багато. Починаючи від божественної (креаціонізму) та теорії космічної про великий вибух. Учені по крихтам збирали знання  про різноманіття і невтомність світу, що нас оточує.Щороку у світовій періодиці з’являються тисячі статей, у яких проясняються деталі історичного розвитку живої природи.

1. Робота з підручником(О.А.Андерсон) параграф 38. Заповніть інструктивну картку.


Інструктивна  картка
№ з/п
Еволюційні докази
Основні положення
Приклади
1
Палеонтологія
Релікти - це

2.
Морфологія
(порівняльна анатомія)
Гомологічні органи – це

Аналогічні органи – це

Рудименти – це

Атавізми – це

3.
Ембріологія


4.
Молекулярна
біологія



5.
Біогеографія

Терміни:
Дивергенція - еволюційний процес розходження ознак споріднених груп організмів унаслідок адаптації до різних умов існування.
Конвергенція - еволюційний процес утворення в однакових умовах подібних ознак в організмів, не пов'язаних родинними зв'язками.
Паралелізм - еволюційний процес незалежного розвитку подібних ознак в еволюції близькоспоріднених груп організмів.
2.Морфологічні докази еволюції
3. Змоделюйте на вибраному вами прикладі можливі етапи виникнення виду, грунтуючись на сучасних поглядах щодо еволюційних процесів.
Відповідь чекаю на електронну пошту.
Дистанційно працюємо в Zoom.

18.03.2020
Тема. Еволюція людини. Етапи еволюції людини.
Видатний біолог Карл Лінней сказав фразу, яка стала знаменитою: 
«О, як схожа на нас мерзенна тварина мавпа». 
-Як ви вважаєте, про яку схожість говорив Лінней?
-Які гіпотези походження людини вам відомі?
1.Перегляньте презентацію
розгляньте місце людини в природному царстві.
Занотуйте в зошиті тезами по такому плану
1)Походження людини. Етапи антропогенезу
І етап - Найдавніші люди, або архантропи.
ІІетап - давні люди, або палеоантропи
ІІІетап - перші сучасні люди, або неоантропи
2. Перегляньте відео




3.Перевірте свої знання за посиланням

4. Проходимо тест на сайті join.naurok.ua (деталі у вайбер- групі)
Бажаю успіху!!!

31.03.2020
Тема. Світоглядні та наукові погляди на походження та розвиток життя
Сьогодні  ми говоримо про ті процеси, які надали світові таку різноманітність живих організмів: бактерій, грибів, рослин, тварин і вірусів. 
Завдання: Занотувати основні терміни і поняття, які ви сьогодні почуєте.
1.Гіпотеза абіогенезу Робота з підручником с. 173. Завдання прочитавши текст підручника, дати відповідь на запитання.
  1. В чому полягала дана гіпотеза?
  2. Хто був прихильником цієї ідеї?
  3. Кому і яким чином вдалося довести неспроможність даної гіпотези?
Перегляньте презентацію про інші гіпотези

Створюємо презентацію по даній темі, висвітлюєте гіпотези. Присилаєте мені на почту.

01.04.2020
Тема. Підсумковий урок з теми "Еволюція органічного світу"

07.04.2020
Тема. Основи еволюційної філогенії та систематики

Біорізноманіття – різноманіття організмів, видів та їхніх угруповань.
Біорізноманіття існує скрізь, – як у воді, так і на суходолі. Воно включає в себе всі організми: від мікроскопічних бактерій до рослин і тварин зі складною будовою. Поняття ввів Едвард Вілсон в 1988р.
Наука, що займається вивченням закономірностей  та еволюції біорізноманіття – диверсикологія.
Типи різноманіття:
·       генетичне (різноманітність генів усіх організмів);
·       видове (вивчає систематика );
·       екосистемне (різноманітність біотопів і біоценозів у різних ділянках Землі).
Основними чинниками, що загрожують різноманіттю, є:
·       скорочення ареалів через діяльність людини;
·       надмірна експлуатація біоресурсів (н-д, рибальство знищило до 80% рибної біомаси);
·       забруднене середовище (черепахи і пластик);
·       вторгнення чужорідних видів (азійський короп у водоймах Європи).
Значення біорізноманіття:
·     -  стійкість та розвиток біосфери;
·    -   забезпечення колообігу речовин;
·     -  регуляція клімату;
·    -   забезпечення людини ресурсами: їжею, сировиною, ліками.


Завдання: параграф 41підручника прочитати, відповідати на питання в кінці параграфа письмово.

08.04.2020
Тема. Основні групи організмів:бактерії, археї.Неклітинні форми життя:віруси 
Будь-кому з нас очевидно, що всі ми різні і що світ навколо нас різноманітний. Навіщо ж нам потрібне різноманіття і яку роль воно відіграє в повсякденному житті?
Різноманіття – це прогрес, розвиток, еволюція. Уявіть собі, що наш Всесвіт складається тільки з однакових атомів (наприклад, водню) – хіба б ми з вами при цьому могли з'явитися на світ?
Різноманіття – це стійкість. Саме взаємні та узгоджені дії різних за функціями складових дають складній системі можливість опиратися зовнішнім впливам.
Різноманіття – це життя. І живемо ми ще й досі на планеті виключно в силу того, що генотипи у нас всіх різні. Зовсім не випадково споконвіку всі релігії світу накладали строге табу на шлюби з близькими родичами. Цим зберігалося генетичну різноманітність популяції, без якої прямий шлях до виродження і зникнення з лиця Землі.
 У 1990 році Карл Воуз запропонував новий варіант систематики живих організмів. Згідно з ним, організми поділяються на великі систематичні групи – домени. Домен – таксон найвищого рангу, що включає в себе кілька царств живих організмів.

Неклітинні форми життя
Клітинні форми життя
Віруси
Субвірусні частинки: пріони, віроїди
Домен Бактерії
Домен Археї
Домен Еукаріоти
Неклітинні – сукупність форм життя, що не мають клітинної будови.
Віруси – неклітинні форми життя, які є внутрішньоклітинними абсолютними паразитами. Прості віруси складаються з білків і одного типу нуклеїнової кислоти, а складні віруси мають ще ліпіди, вуглеводи. Не мають власних білоксинтезуючих систем. Спричиняють різноманітні захворювання.
Пріони – інфекційні агенти, які є низькомолекулярними білковими частинками без нуклеїнової кислоти.
Віроїди – неклітинні форми життя, які являють собою низькомолекулярну одноланцюгову кільцеву РНК, що не кодує білків. Без білкової оболонки. Викликають захворювання.


14.04.2020
Тема. Огляд основних еукаріотичних таксонів.
Вчені стверджують, що протягом найближчих 20–30 років через техногенні зміни в навколишньому середовищі світ може втратити більш як 1 млн видів рослин і тварин. Швидкість вимирання видів сьогодні в 1000 разів перевищує природну. Близько 10 % видів рослин зони помірного клімату та 11 % видів птахів світу опинилися під загрозою зникнення. Така сама доля в найближчому майбутньому чекає на 130 тис. видів тропічної зони.


Зменшення біорізноманітності — це серйозна втрата біосфери, одна з головних екологічних проблем сьогодення.

Еукаріоти – одно- та багатоклітинні організми, які в своїх клітинах мають ядро та мембранні органели. До одноклітинних еукаріотів належать одноклітинні твариноподібні, одноклітинні водорості, одноклітинні грибоподібні організми, яких можна об’єднати в групу Протисти. Багатоклітинними еукаріотами є рослини, гриби і тварини.
Завдання:§ 43 ст 190 рис.173 Поясніть значення зображених організмів у житті людини (письмово).

21.04.2020
Тема. Екосистема. Різноманітність екосистем.
Природне середовище було, є і буде незмінним партнером людини в їх повсякденному житті. Ми черпаємо із скриньки природи всі наші багатства. Природа, її краса і велич залишаються нашим головним скарбом, нашою святинею, якій непідвладні час, мода…
 



   







Немає коментарів:

Дописати коментар