12.03.2020
Тема. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання.
1.Пригадаємо хімічні властивості лугів
2. Вивчимо хімічні властивості нерозчинних основ
3.Завдання. Використовуючи опорні
схеми для лугів
та нерозчинних основ, порівняйте
їх
властивості і заповніть
таблицю.
Властивості
|
Луги
|
Нерозчинні основи
|
Відмінні
|
||
Спільні
|
||
Можна скористатися підручником (Н.М.Буринська) ст.106 табл.10
4.Перегляньте презентацію
Презентація на тему: "Використання основ" from vvbalanenko
Випишіть з презентації де використовують основи.
5.Перевір свої знання
Випишіть з презентації де використовують основи.
5.Перевір свої знання
6.Добування основ
В зошиті запишіть рівняння реакції які ви бачили на відео.
Робите фото з таблицею і рівняннями висилаєте мені на почту liliagirak@i.ua
Чекаю вас на онлайн зв'язку Zoom.
17.03.2020
Тема. Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами.
Луги і
більшість нерозчинних основ взаємодіють з кислотами і не взаємодіють з
представниками свого класу. Кислоти взаємодіють з основами і не взаємодіють з
іншими кислотами. Перевіривши експериментально з якими речовинами взаємодіє
дана речовина, а з якими – ні, можна з упевненістю сказати: до класу основ, чи
до класу кислот вона належить. Це загальне правило.
Амфотерністю - називається здатність речовин виявляти основні або кислотні властивості залежно від природи сполуки, з якою вони взаємодіють.
1.Демонстрація
Дослід 1. У колбу наллємо розчин цинк сульфату й додаватимемо невеликими порціями
розчин натрій гідроксиду до видимих змін. Що спостерігаємо? (утворення осаду)
Рівняння реакції: ZnSO4 + 2NaOH = Zn(OH)2↓ + Na2SO4
Дослід 2 .Амфотерні властивості алюміній гідроксиду.
Амфотерні гідроксиди реагують з лугами не лише в розчині,
а й у розплаві:
t0
Zn(OH)2 + 2 NaOH → Na2ZnO2 + 2H2O
як кислота (H2ZnO2) натрій
цинкат
Утворена сіль має двовалентний кислотний залишок ZnO2(ІІ). Наявність у ньому Цинку доводить, що при сплавлянні
з лугом цинк гідроксид виявив властивості кислоти.
Висновок. Проведені досліди свідчать, що поділ складних неорганічних речовин на
оксиди, кислоти, основи, солі не позбавлений винятків. Трапляються речовини зі
змішаними властивостями – амфотерні оксиди, гідроксиди.
2. Запам'ятайте
Отже, до амфотерних оксидів належать: Al2O3,
BeO, ZnO, PbO, Cr2O3, Fe2O3.
До амфотерних гідрокидів: Al(OH)3, Be(OH)2, Zn(OH)2, Pb(OH)2, Fe(OH)3.
3.Виконайте вправу в зошиті. Підручник ст.116 , впр.2, 3.
Зроблені завдання висилайте на почту.
19.03.2020
Тема. Розв'язування задач
Переглядаємо відео і виконуємо завдання в зошиті, виникають запитання дзвоніть по Zoom.
Завдання присилаєте мені на почту!
31.03.2020
Тема. Контрольна робота " Оксиди. Кислоти. Основи"
Зустрічаємось згідно розкладу на третьому уроці 11.00год. в Zoom.
31.03.2020
Тема. Контрольна робота " Оксиди. Кислоти. Основи"
Зустрічаємось згідно розкладу на третьому уроці 11.00год. в Zoom.
02.04.2020
Тема.Фізичні властивості середніх солей.
07.04.2020
Тема.Фізичні властивості середніх солей.
Солі – це тверді кристалічні речовини різного
кольору, мають різну розчинність.Найбільш розчинні нітрати та солі Натрію та
Калію.
Солі - це складні речовини, до складу яких входять йони металічного елемента і кислотні залишки.
Склад і назви солей
Завдання: параграф 31 прочитати, ст119 1-3 письмово.
Тема.Хімічні властивості середніх солей
Ми з
вами вже знаємо, що солі - це складні речовини.
Солі
тверді речовини, деякі мають характерне забарвлення, різна розчинність:
розчинні, нерозчинні, малорозчинні.
Завдання: параграф 32 - опрацювати, ст.122 впр.3,4,5
09.04.2020
Тема. Генетичні зв'язки між основними класами неорганічних сполук.
Завдання: параграф 35 прочитати, ст.130 впр.2,3.
Тема. Генетичні зв'язки між основними класами неорганічних сполук.
Генетичний
зв’язок
— це зв’язок між речовинами різних класів, що ґрунтується на
взаємоперетворенні речовин і показує походження одних речовин від інших.
Знання генетичних зв’язків пояснює
різноманітність класів неорганічних сполук і речовин у природі, відкриває перед
ученими перспективи створення нових речовин.
Завдання: параграф 35 прочитати, ст.130 впр.2,3.
14.04.2020
Тема. Загальні способи добування оксидів, основ, кислот, солей
Завдання: ст.125 впр1,2 в підручнику зробити письмово в зошит.
16.04.2020
Тема. Практична робота №2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук
16.04.2020
Тема. Практична робота №2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук



Немає коментарів:
Дописати коментар